Rattaprofid
 

Artiklid

Talv on õige aeg mõtlemaks suvisele rattahooajale

Lisatud: 14.01.2014
Kuigi lumi ja pakane on suusasõprade rõõmuks vaikselt meie uksele koputamas, ei ole vara hakata mõtlema kevad-suvisele rattahooajale.

Viimased Tulemused

Lisatud: 19.03.2014 01:42
Lisatud: 19.03.2014 01:41
Lisatud: 19.03.2014 01:40
Lisatud: 17.03.2014 00:26
Lisatud: 15.03.2014 18:48
Lisatud: 14.03.2014 18:26
Lisatud: 14.03.2014 02:17
Lisatud: 14.03.2014 02:17
Lisatud: 24.02.2014 01:04
Lisatud: 24.02.2014 01:03
Lisatud: 22.02.2014 23:26
Lisatud: 22.02.2014 20:14
 

Blogi

Vali blogija:

Tere.

Tänasega sai siis nädal Bessegesi velotuurist. Nädala alguses võitlesin väsimusega, millest taastusin kolmapäeva õhtuks. Esmaspäev ja teisipäev väga trenni ei teinud, lihtsalt keerutasin veits koiba mereäärsetel teedel. Kolmapäev mõtlesin, et nühin 3h ära, saan enam-vähem hea enesetunde niiviisi neljapäevaks -  aga EI. Pärast 1.30h sõitu läks rattakett plõksti pooleks, trenni lõpetasin siis hoopis autos. Kes teab, milleks see hea oli, ehk olingi ühe lisa puhkepäeva välja teeninud.

Neljapäeval möllasin 2.30h jõusaalis ning pärast sõitsin veel rattaga 70km. Tunne oli päris hea.

Reedel oli plaanisin 6h sõita ja lihvida lühikesi intensiivseid 30s sprinte tõusude peal. Plaanis oli nii, kuna seda intensiivsusosa saab võistlustel kõige vähem praktiseerida. Trenn sai ilusti läbi viidud. Ent ronisin trenni alguses Col de Madonne ’i otsa, mis asub 900m mere pinnast. Kui mere ääres oli sooja kraade 9-10, siis Madonne’i otsas 0 ning laskumine oli mäe külje varjus, kus päikest ei olnud ning see laskumine oli hirmus kiire ja väga külm. Laskumise alla jõudes tundsingi, et kurat nüüd sain vist külma ja õhtul sain aru, et nina hakkab kinni minema ja hommikuks oli juba vana sõber angiin külas. Laupäeval sõin siis purgitäie mett ära, sõitsin rahulikult 40km ja nagu ma arvasin oli õhtuks haigus taandunud.

Pühapäeval oli paberi peal ees 3h trenni koos pikemate intensiivsete harjutustega. Arvasin, et jalg hea, sest enesetunne ei reetnud vähimatki väsimust. Esimene treeningtund oli paljulubav, aga siis kui esimest harjutust alustasin, mis pidi 15min kestma,  sain pärast 5min juba aru, et organism ei taha täna pingutada. Siiski punnisin vaevaliselt oma harjutuse lõpuni ja pöörasin otsa ümber ning kulgesin nagu piimamees kunagi kodu poole.

Ruta del Sol’i velotuuriks valmistumine on nüüd küll väikse tagasilöögi saanud, aga ma ei muretse. Kui tulemus tuleb, siis ta tuleb ja kui ta ei taha tulla, siis ta ei tule kah :). Põhiline, et Paris-Nice’iks jalad all oleks, aga kui Andalucia tuurist veel rääkida, siis oma elu parimad tulemused olengi teinud haiguste ajal või pärast sundpuhkusi - nii et kes teab.

Lubasin teile kahte videot Besseges’i tuurilt:  1. Soendus eraldistardiks ja 2. Eraldistart filmituna tiimiautost. Selle nr 2. peate nüüd natukese ootama, sest saan selle pildi alles pärast Ruta del Sol’i. Eks siis järgmine kord kirjutan teile Ruta ajal.

Seniks head talve jätku!

Video.

32min soojendust. See siis paari mindane näide kuidas ma eraldistardiks valmistuks.

 

 

Järgmine sissekanne siis võibolla juba Paf.com lehel, eks selle kohta lekitan kah infot.

Lisasin enda pildialbumisse galerii Etoile de Bessegesi viimase päeva sündmustest...

Lähiajal tulevad blogisse ka eksklusiivsed videod eraldistardi soojendusest ja ning kogu temposõidust!

Moblal akut palju pole, aga võin öelda, et poodium tuli ära! Teine eraldis, 26s kaotust Coppelile – see on päris suur kaotus nii lühikese distantsi peale, aga selline lühike jama sobibki Jeromile paremini. Ta on suusatamistaustaga rattur ja talle meeldivad lühikesed sutsud, kus vere maitse peab suus olema. Mina aga seevastu rohkem diiselrekka - pikk distants, tempo algusest lõpuni üks ja tugev...

Ok, 3. koht on väga hea :) Tervitaks ja tänaks siinkohal oma treenerit Erich Pernerit ja õnnitleks teda presidendi poolt määratud autasu poolt! Ka see järjekordne maailmaklassi poodiumikoht on tegelikult ju tema töö!

Vähem tervitaks aga Cofidise tiimi mehaanikuid, kes ei nullinud ära mitte võitu, vaid kokkuvõtte teise koha, mille kaotasin mõne sekiga! Kui tõusul eest väiksega sõitsin, ei püsinud taga ükski ülekanne sees...amatöörid! Olen tõeliselt närvis, see paneb tõsiselt mõtlema tuleviku üle!

Tänud siiski kõikidele pöidlahoidjatele, olete hinnalisemad kui kogu maailma kuld! TÄNKS!

Stardi eel oli 8 kraadi külma, jällegi uus kogemus, pole elus nii külmaga võidu sõitnud. Juunioride ajal sai omal ajal Vändra metsades sama temperatuuri ja lumega 6h sõidetud, aga maastikurattaga, kus kiirus üle 25km/h ei lähe. Pole see midagi võrreldes sellega, kui kiirus on 40-60km/h. Tuul, mis suure hooga riiete vahele poeb, on päris jahe.

Stardis jätsin selga pika kile maski ning leidsin ka paremad kindad. Panin alustuseks villased sõrmkindad ja sinna peale tõmbasin kilest sõrmikud. Efekt oli parem kui eile päris talvekinnastega sõites.

Sõit oli jälle kiire, lisaks muutuvad lihased külmaga kangemaks ja valusamaks. Tõusu all viskasin kileka kraavi ja õige võidusõit võis alata. 4km tõusu, mägi oli päris naljanumber, kiirus alla 35km/h ei langenud ja isegi eest väiksele hammakale ei pidanud vahetama.

Pärast tõusu laskumisel panime Dumouliniga aga rattad veerema ja pärast laskumist oli meid vast 15 meest ees ja pundiga vahe 50s... Lõpuni jäi 15km, kuid erilisi lootusi meil polnud, kuna 2 FDJ meest ja 3 Sauri meest ei suvatsenud ühises meeles kõva tempoga lõpuni sõita, vaid nad üritasid igal võimalusel rongi tempot segada. Niiviisi oli meie pundis paras pardakk...

Umb 8km enne lõppu tuli punt järgi, üritasin Sami lõpus possale vedada, sest oodata oli grupifinishit, kuid meid oli vast 50-60, oma 30meest olid pärast tõusu laskumisel maha jäänud. Just kui Sami ette olin tõmmanud 1km enne lõppu, siis vajusin ise läbi pundi tahapoole ja 300m hiljem käis pauk ja mehi lendas vasakule ja paremale.... Reegel ütleb, et kui kukutakse vähem kui 3km enne lõppu, siis võivad samas grupis olnud mehed jala lõdvaks lasta ja rahulikult lõpuni sõita saades sama aja võitjaga. Nii ma ka tegin. Alguses oli kuidagi raske ja halb, jalad olid imelikud ja kanged, tänu külmale ilmselt, aga lõpus oli jällegi päris hea.

Õhtul viimane pingutus  - 9,7km eraldit, 6km kiire ja sile siis 1,5km laugelt mäkke ja viimased 1,5km ebaregulaarselt lainetades raske ja lauge, 300m 15%, 150m 5%, 150m 15%, 200m% 5%, 100m 15%, 100m 5%, 200m 10%, 100m 15%, 100m 10%... Umbes siuke mägi. Võtan riski ja sõidan eraldirattaga, millel all ketas ja ees kõrge jooks. Ilmselt sõidavad kõik eraldirattaga, aga jooksud paljudel madalad vast, sest kõik kardavad tõusu. See minu arvamus, mina aga riskin ja valin tõelise TT-varustuse, sest esimesed 6km tuleb 55km/h minimaalselt!

Minu start on kell 15.49.

Pöidlaid, pöidlaid ja veel rohkem pöidlaid...merci!

Eile õhtul käisime koos Di Gregorio ja ds Didier Rousiga col de la baraquet vaatamas ja üles jõudes oli seal hiigeltulekahju ning kogu mets põles. See sulatas aga umberkaudse lule, millest öösel sai jaa. Siinkohal saavad rõõmustada jällegi sprinterid, mäe vallutamine täna ei tule kõneallagi.

Pärast hommikust nö. bordelli anti lõpuks kell 15.15 start. Kiitus organiseerijatele, kes leidsid kiirelt ohutu ringi, kus oli omajagu metsa ja mõned küljetuule lõigud, ringi pikkus 22km korda 3.

Kohe stardist sõitis üksik üritaja minema ja vahe kasvas 3m.10s peale. Tempot kasvatati pundis progressiivselt ja teine ring oli juba päris raske. Tegime ka ise tiimiga selle raskemaks, andes küljetuule peal päris mõnusalt minna ja nii jäi gruppi 60-70meest (täpselt ei oska ju öelda). Üksik üritaja saadi vaid napilt 10km enne joont kätte. Respect, taga andis punt täiega ja mees kestis nii kaua!

Olulisemad sündmused aga leidsid aset 5km enne lõppu, kui pundist eraldus umbes 15meheline punt, küljetuule alt ja minu nina eest. Ma vana lammas ei osanud nendega kaasa minna! Mu praeguseks puuduseks on see, et juba mitu aastat olen keskendunud kokkuvõtte mängudele ja ei jaga enam nii hästi seda momenti, kui peaks ka sileda maa peal oma tagumikku liigutama... Võitja tuligi sellest väiksest grupist, kuigi õnneks finisheerisime neile tagarattasse ja ajalist kaotust ei tulnud. Seega kokkuvõttes olen ikkagi arvestatav konkurent vist... vähemalt enda arust :)

Kokkuvõtteks võib öelda, et vaid 66km, aga andmine oli päris raju^ja tuli päris raske päev. Lisaks oli niivõrd külm, et sõrmed ja varbad olid päris ära jäätunud ning käiguvahetamine ja pidurdamine oli juba keeruline.

Homme siis kaks etappi, võimalik, et hommikune etapp tehakse ümber ja lühemaks, finish võib-olla 10km tõusu otsas... Hommikul -10 ja laskumine, mis tegelikult road bookis oli, võib ohtlikuks saada, aga täpset infot saab hommikul. Homme õhtul siis 9.7km eraldistarti.

Praegu olen bussis ja sõidame hotelli poole, pärast bussisõitu hüppan aga autosse ja lähen koos ds-iga homset mäge kaema.

Uus kogemus oli aga see, et pudelis olnud energiajook oli joodamatu, sest joogi asemel oli hoopis jää...

Foto: enne starti bussis

Tugeva tuule tõttu otsustasid ratturid sõidu tühistada, nüüd oleme bussis ja läheme lõpuringile ja loodetakse, et seal tuul veidi parem...

Kuigi tuul lükkas osadel rattad alt ära, siis minu arust oleks võinud edasi sõita. Võitlesin natuke sõidu jätkumise pärast, aga prantslased on liiga lahjad mehed. Kas Paris-Nice’i etapp eelmine aasta, kus sadas ja asfalt oli väga libe ja märg ja oli miljon kukkumist oli ohtlikum kui täna? Keegi ei tühista Katari tuuril sõitu, kui liiga kõva tuul on...

Üks mees, kes kõvasti protestis, ütles, et see on esimene võidusõit, pole mõtet siin rangluud panna. Minu arvamus on see, et esimene või viimane sõit, mis vahet seal on? Võidusõit on sõit, milles tähtsaim on võit ja organiseerijad otsivad aasta läbi sponsoreid korralduseks ja maksavad endid vigaseks, et üldse sõit toimuks... Liialt pehmelt anti alla – mehed, kel jänes püksis, oleksid võinud ju ühise kulgejate grupi moodustada. See on minu ja Cofidise meeskonna arvamus!

Üles-alla päev, aga mitte raske - väiksed tõusud siin-seal. Kõige olulisem on ehk lõpuring, mis on 7km pikk ning seda on kolm ja pool ringi. Finish on vastumäge, täiega spurtides kiirus ehk 40km/h, Samuel Dumoulin lükkas selle etapi kaks aastat tagasi kinni. Minule on aga etapp tundmatu, st pole varem sõitnud...

Põhieesmärk ehk aidata Sami ja proovin ehk võidelda kah mingi koha eest sprindis. Oleneb kui raske finish on. Kaotan Rollandile juba 20s ja siin oleks koht, kus ehk aega tagasi võita, aga selleks oleks vaja ehk väga ees lõpetada.

 
1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16
 
Hetkel online ülekannet ei toimu!
Selleks, et näha, millal toimub järgmine online ülekanne vajutage siia.
counter customisable